Tot de uitgebreide serviceovereenkomst behoren alle in de basis serviceovereenkomst genoemde activiteiten evenals de onderstaande werkzaamheden.

 

Het controleren van:

  • Stopverschillen en het opheffen hiervan;
  • Schacht en kooidrukknoppen;
  • Fotocel en/of sensorlijst;
  • Knelcontact;
  • Deur-openknop / deur-sluitknop;
  • Schachtdeuren recht hangen indien deze scheef staan;
  • Kooideuren recht hangen indien deze scheef staan;
  • Contacten van de schachtdeuren en deze eventueel afstellen;
  • Contacten van de kooideuren en deze eventueel afstellen;
  • Spreek- en luisterverbinding en deze testen;
  • Alarmbel op kooidak en deze testen;
  • Noodverlichting in de kooi;
  • Schachtverlichting;
  • Noodeindschakelaars in de schacht testen, dit zowel in op- als neerrichting;
  • Kwaliteit staalkabels;
  • Kooisloffen;
  • Sloffen cilinderkop;
  • Torninrichting;
  • Rem;
  • Geleiders en geleiderbeugels en kolom vet- en stofvrij maken;
  • Het smeren van de geleiders;
  • Schoonmaken van het kooidak, vang en schachtput;
  • Schoonmaken van schacht- en kooideurdrempels;
  • Afstellen schacht- en kooideuren en verdiepingen;
  • Smeer- en schoonmaakmiddelen en poetsdoeken zijn inbegrepen in dit contract;
  • De opdrachtgever in kennis stellen, indien tijdens bovengenoemde werkzaamheden blijkt, herstellingen, verbeteringen van één of meer onderdelen wenselijk of noodzakelijk worden geacht;
  • De werkzaamheden vallende binnen dit contract worden zoveel mogelijk tijdens normale werktijden uitgevoerd;

 

De volgende werkzaamheden behoren ook tot de uitgebreide serviceovereenkomst:

  • Het aansturen van en het assisteren tijdens de periodieke keuring door een onafhankelijk gecertificeerd instituut;
  • Verhelpen van technische storingen tijdens normale werkuren, van 7:00 tot 17:00 uur, exclusief materiaal (met een maximum van 2 werkuren);
  • Het leveren en monteren van lifttechnische onderdelen die onderhevig zijn aan normale slijtage, waaronder onder andere hulprelais en deurcontacten;

 

De volgende werkzaamheden zijn in het uitgebreide contract uitgesloten:

  • Het opheffen van storingen na 17:00 uur (voorrijkosten en arbeidsuren);
  • Storingen tijdens weekend, zon- en feestdagen;
  • Keuringskosten;
  • Vandalisme;
  • Brandschade, waterschade, blikseminslag;
  • Het leveren en monteren van diverse onderdelen; boven een bedrag van € 150,- (per jaar) en bij elektronica boven een bedrag van € 300,- (per jaar);
  • Reparatie aan de liftinstallatie, hiervoor ontvangt u een aparte offerte;
  • Storingen veroorzaakt door werkzaamheden door derden aan de liftinstallatie;

 

Indien storingen worden veroorzaakt door verouderde componenten die u, ondanks ons advies tot vervanging, niet vervangen heeft, zullen wij genoodzaakt zijn om de kosten van herhaaldelijke storingen in rekening te brengen.